TOTUL E ÎN PERFECTĂ REGULĂ CU LUMEA

  • Sau o poveste despre un baietel si un crocodil

crocodil_03_b01f54db84_thumb_630_380

Cand te trezeşti, cand inţelegi, cand vezi, lumea redevine normală. Noi ne

facem mereu griji in privinţa răului. Există o poveste sugestivă, despre un. Băieţel

care merge pe malul unui fluviu şi vede un crocodil prins intr-o plasă. Crocodilul ii

spune: „Fie-ţi milă de mine. Nu vrei să-mi dai drumul, te rog? Poate că sunt urat, dar

nu-i vina mea, ştii prea bine. Aşa am fost creat. Dar, indiferent de infăţişarea mea

exterioară, am şi eu o inimă de mamă. Am venit in dimineaţa asta in căutare de hrană

pentru puii mei şi am fost prinsă in această capcană!” Aşa că băiatul spune: „Da, dar

dacă ar fi să te ajut să scapi din capcană, ai să mă inhaţi şi ai să mă omori.”

Crocodilul intreabă: „Crezi că i-aş putea face aşa ceva binefăcătorului şi salvatorului

meu?” Aşa că băiatul se lasă convins să tragă plasa afară, iar crocodilul il inhaţă.

Prins intre fălcile crocodilului, el spune: „Va să zică, asta e răsplata pe care o primesc

pentru faptele mele bune.” Iar crocodilul răspunde: „Ei bine, n-o lua ca pe un afront

personal, băiete, aşa e lumea; asta este legea vieţii.” Băiatul nu poate fi de acord cu

asta, aşa că crocodilul spune: „Vrei să intrebăm şi pe altcineva dacă e aşa sau nu?”

Băiatul vede o pasăre aşezată pe o ramură şi spune: „Pasăre, e adevărat ce zice

crocodilul?” Pasărea răspunde: „Crocodilul are dreptate. Uite-te la mine. Intr-o zi

veneam acasă cu mancare pentru puişorii mei. Imaginează-ţi groaza mea cand am

văzut un şarpe care se urcase in copac şi se indrepta ţintă spre cuibul meu. Eram cu

totul neajutorată. Nu s-a oprit pană nu mi-a inghiţit toţi puii, unul cate unul. Am tot

ţipat şi strigat, dar a fost in zadar. Crocodilul are dreptate, aceasta este legea vieţii,

aşa stau lucrurile pe lume.” „Vezi”, spune crocodilul. Dar băiatul zice: „Lasă-mă să

mai intreb pe cineva.” Aşadar, crocodilul spune: „Bine, intreabă.” Pe malul fluviului

tocmai trecea un măgar bătran; „Măgarule”, spune băiatul „crocodilul zice aşa şi aşa.

Are dreptate crocodilul?” Măgarul spune, „Crocodilul are deplină dreptate. Uite-te la

mine. Eu am muncit şi am slugărit toată viaţa la stăpanul meu şi abia de-mi dădea cat

de cat să mănanc. Acum, că sunt bătran i nefolositor, m-ș a alungat şi iată-mă rătăcind

prin junglă, aşteptand vreo fiară sălbatică să mă sfaşie şi să-mi pună capăt vieţii.

Crocodilul are dreptate, aceasta este legea vieţii, aşa este in lumea asta.” „Vezi”,

spune crocodilul. „Hai sa mergem!” Băiatul spune: „Mai dă-mi o şansă, o ultimă

şansă. Lasă-mă să intreb incă o fiinţă. Aminteşte-ţi cat de bun am fost cu tine.”

Aşadar, crocodilul zice: „Bine, e ultima ta şansă”. Băiatul vede un iepure trecand şi ii

spune: „Iepure, crocodilul are dreptate?” Iepurele se aşează in două picioare şi ii

spune crocodilului: „Aşa i-ai spus tu băiatului?” Crocodilul zice: „Da, aşa i-am spus”.

„Stai puţin”, spune iepurele. „Trebuie să discutăm chestia asta”. „Bine”, zice

crocodilul. Dar iepurele spune: „Cum putem să stăm de vorbă, cand tu ţii băiatul intre

fălci? Dă-i drumul; trebuie să ia şi el parte la discuţia noastră.” Crocodilul spune:

„Eşti un şmecher. In momentul in care ii dau drumul, o s-o ia la fugă.” Iepurele

spune: „Am crezut că ai mai multă minte. Dacă ar incerca să fugă, cu o singură

lovitură de coadă il poţi omori.” „De acord”, spune crocodilul şi il eliberează pe băiat.

In clipa in care băiatul este liber, iepurele ii spune: „Fugi!” Iar băiatul fuge şi scapă.

Apoi, iepurele il intreabă pe băiat: „Nu-ţi place carnea de crocodil? Oamenilor din

satul tău nu le-ar plăcea o masă bună? Nu l-ai eliberat complet pe crocodil; cea mai

mare parte a corpului lui este incă prinsă in plasă. De ce nu te duci in sat să-i aduci pe

toţi şi să faceţi un ospăţ,” Exact aşa a şi făcut băiatul, care se şi duce in sat şi ii

cheamă pe toţi bărbaţii. Aceştia vin cu topoare, bate şi suliţe sar şi-l omoară pe

 

TOTUL E ÎN PERFECTĂ REGULĂ CU LUMEA

Cand te trezeşti, cand inţelegi, cand vezi, lumea redcevine normală. Noi nefacem mereu griji in privinţa răului. Există o poveste sugestivă, despre un. Băieţel are merge pe malul unui fluviu şi vede un crocodil prins intr-o plasă. Crocodilul iispune: „Fie-ţi milă de mine. Nu vrei să-mi dai drumul, te rog? Poate că sunt urat, dar nu-i vina mea, ştii prea bine. Aşa am fost creat. Dar, indiferent de infăţişarea mea exterioară, am şi eu o inimă de mamă. Am venit in dimineaţa asta in căutare de hrană pentru puii mei şi am fost prinsă in această capcană!” Aşa că băiatul spune: „Da, dardacă ar fi să te ajut să scapi din capcană, ai să mă inhaţi şi ai să mă omori.”Crocodilul intreabă: „Crezi că i-aş putea face aşa ceva binefăcătorului şi salvatoruluimeu?” Aşa că băiatul se lasă convins să tragă plasa afară, iar crocodilul il inhaţă.Prins intre fălcile crocodilului, el spune: „Va să zică, asta e răsplata pe care o primescpentru faptele mele bune.” Iar crocodilul răspunde: „Ei bine, n-o lua ca pe un afrontpersonal, băiete, aşa e lumea; asta este legea vieţii.” Băiatul nu poate fi de acord cuasta, aşa că crocodilul spune: „Vrei să intrebăm şi pe altcineva dacă e aşa sau nu?”Băiatul vede o pasăre aşezată pe o ramură şi spune: „Pasăre, e adevărat ce zicecrocodilul?” Pasărea răspunde: „Crocodilul are dreptate. Uite-te la mine. Intr-o ziveneam acasă cu mancare pentru puişorii mei. Imaginează-ţi groaza mea cand amvăzut un şarpe care se urcase in copac şi se indrepta ţintă spre cuibul meu. Eram cu totul neajutorată. Nu s-a oprit pană nu mi-a inghiţit toţi puii, unul cate unul. Am tot ţipat şi strigat, dar a fost in zadar. Crocodilul are dreptate, aceasta este legea vieţii,aşa stau lucrurile pe lume.” „Vezi”, spune crocodilul. Dar băiatul zice: „Lasă-mă să mai intreb pe cineva.” Aşadar, crocodilul spune: „Bine, intreabă.” Pe malul fluviului tocmai trecea un măgar bătran; „Măgarule”, spune băiatul „crocodilul zice aşa şi aşa.Are dreptate crocodilul?” Măgarul spune, „Crocodilul are deplină dreptate. Uite-te la mine. Eu am muncit şi am slugărit toată viaţa la stăpanul meu şi abia de-mi dădea catde cat să mănanc. Acum, că sunt bătran si nefolositor, m-ș a alungat şi iată-mă rătăcind prin junglă, aşteptand vreo fiară sălbatică să mă sfaşie şi să-mi pună capăt vieţii.Crocodilul are dreptate, aceasta este legea vieţii, aşa este in lumea asta.” „Vezi”,spune crocodilul. „Hai sa mergem!” Băiatul spune: „Mai dă-mi o şansă, o ultimă şansă. Lasă-mă să intreb incă o fiinţă. Aminteşte-ţi cat de bun am fost cu tine.”Aşadar, crocodilul zice: „Bine, e ultima ta şansă”. Băiatul vede un iepure trecand şi iispune: „Iepure, crocodilul are dreptate?” Iepurele se aşează in două picioare şi ii spune crocodilului: „Aşa i-ai spus tu băiatului?” Crocodilul zice: „Da, aşa i-am spus”.„Stai puţin”, spune iepurele. „Trebuie să discutăm chestia asta”. „Bine”, zice crocodilul. Dar iepurele spune: „Cum putem să stăm de vorbă, cand tu ţii băiatul intre fălci? Dă-i drumul; trebuie să ia şi el parte la discuţia noastră.” Crocodilul spune:„Eşti un şmecher. In momentul in care ii dau drumul, o s-o ia la fugă.” Iepurelespune: „Am crezut că ai mai multă minte. Dacă ar incerca să fugă, cu o singură lovitură de coadă il poţi omori.” „De acord”, spune crocodilul şi il eliberează pe băiat.In clipa in care băiatul este liber, iepurele ii spune: „Fugi!” Iar băiatul fuge şi scapă.Apoi, iepurele il intreabă pe băiat: „Nu-ţi place carnea de crocodil? Oamenilor din satul tău nu le-ar plăcea o masă bună? Nu l-ai eliberat complet pe crocodil; cea mai mare parte a corpului lui este incă prinsă in plasă. De ce nu te duci in sat să-i aduci pe toţi şi să faceţi un ospăţ,” Exact aşa a şi făcut băiatul, care se şi duce in sat şi ii cheamă pe toţi bărbaţii. Aceştia vin cu topoare, bate şi suliţe sar şi-l omoară pe crocodil. Cainele băiatului vine şi el, şi cand il vede pe iepure, il urmăreşte, il inhaţăşi-1 sugrumă. Băiatul ajunge prea tarziu şi, văzand cum moare iepurele, spune;„Crocodilul avea dreptate, aşa este lumea, asta este legea vieţii.”Nu există explicaţie pe care s-o poţi da, care să justifice toată suferinţa şi răul,chinul, distrugerea şi foametea din lume! Nu vei explica asta niciodată. Poţi incerca s-o faci in mod rezonabil, cu formulele tale religioase sau altfel, dar nu vei reuşi vreodată să găseşti explicaţia.Pentru că viaţa este un mister – ceea ce inseamnă că mintea ta raţională nu-I poate descifra inţelesul. De aceea trebuie să te trezeşti si atunci vei realiza dintr-odata , ca nu realitatea are probleme, ci ca tu esti problema.

Leave a Reply

