PIEDICI ÎN CALEA FERICIRII

fericit-aCeea ce am de gand să spun va suna un pic pretenţios, dar este adevărat. Ceea

ce urmează pot fi cele mai importante minute din viaţa voastră. Dacă aţi putea pricepe

asta, aţi descoperi secretul trezirii. Aţi fi fericiţi pentru totdeauna. N-aţi mai fi

niciodată nefericiţi. Nimic nu va mai avea puterea să vă rănească. Vorbesc serios –

absolut nimic. Este ca şi cum ai arunca vopsea neagră in aer; aerul rămane nepătat.

Nu colorezi niciodată aerul in negru. Nu contează ce ţi se intamplă, tu rămai neatins.

Tu rămai in armonie. Există fiinţe umane care au dobandit acest lucru – ceea ce eu

numesc calitatea de om. Nu starea aceea absurdă de marionetă, care se zbate incolo şi

incoace, lăsand evenimentele sau pe ceilalţi oameni să-ţi spună ce să simţi. Prin

urmare, voi continuaţi să vă simţiţi aşa, şi definiţi această stare drept vulnerabilitate.

Ha! Eu spun că inseamnă că eşti o marionetă. Deci, iţi doreşti să fii o marionetă?

Apeşi pe un buton şi, gata, ai căzut, iţi place? Dar dacă refuzi să te identifici cu

oricare dintre aceste etichete, cele mai multe dintre grijile tale dispar.

Mai tarziu vom vorbi despre frica de boală şi moarte dar, de obicei, ceea ce vă

ingrijorează este ce se va intampla cu cariera voastră. Un om de afaceri mărunt, de

vreo cincizeci şi cinci de ani, soarbe bere intr-un bar şi spune; „Ia uită-te la colegii

mei. Chiar au reuşit.” Prostul! Ce inseamnă, ,,Au reuşit?” Şi-au văzut numele publicat

in ziar. Asta numeşti tu reuşită? Unul este preşedinte de corporaţie; altul a devenit

preşedinte de tribunal; al treilea a devenit şi el ceva. Maimuţe, cu toţii!

Cine stabileşte ce inseamnă să ai succes? Această societate stupidă! Principala

preocupare a societăţii este să menţină societatea bolnavă! Şi cu cat iţi dai seama mai

repede de asta, cu atat mai bine. Bolnavi, fiecare dintre ei. Sunt ţăcăniţi, sunt nebuni.

Tu devii preşedintele azilului de nebuni şi eşti mandru de aceasta, chiar daca nu

inseamnă nimic. A fi preşedintele unei corporaţii n-are nici o legătură cu faptul că ai

succes in viaţă. Dacă ai mulţi bani, nu inseamnă deloc că ai şi succes in viaţă.

Ai succes in viaţă, atunci cand te trezeşti! Atunci nu trebuie să-ţi ceri scuze

nimănui, nu trebuie să dai explicaţii nimănui, nu dai doi bani pe ceea ce cred sau spun

ceilalţi despre tine. Nu ai griji; eşti fericit. Asta numesc eu să ai succes. Să ai o slujbă

bună, sau să fii renumit, sau să ai o reputaţie strălucită – nimic din toate astea nu are

absolut nici o legătură cu fericirea sau succesul. Nici una! Este total irelevant.

Singurul lucru de care-i pasă unui astfel de om este ce vor crede copiii lui despre el,

ce vor crede vecinii despre el, ce va crede soţia lui despre el; Ar fi trebuit să devină

faimos. Societatea şi cultura noastră ne inoculează asta in cap, zi şi noapte.

Oameni care au reuşit!? Ce au reuşit? Au reuşit să facă din ei inşişi nişte

prostănaci. Asta, deoarece şi-au epuizat toată energia ca să obţină ceva lipsit de

valoare. Ei sunt speriaţi şi confuzi, sunt nişte marionete ca toţi ceilalţi. Uite-te la ei

cum se pre¬umblă ţanţoş pe scenă. Uite ce agitaţi devin, dacă au o pată pe cămaşă,

Asta numeşti tu succes? Priveşte cat ii sperie perspectiva că s-ar putea să nu fie

realeşi. Asta zici tu că este succesul? Se lasă controlaţi, manipulaţi. Sunt nişte oameni

nefericiţi. Sunt demni de compătimire. Nu se bucură de viaţă. Sunt permanent

incordaţi şi neliniştiţi. Asta numeşti tu existenţă omenească? Şi ştii de ce se intamplă

asta? Dintr-un singur motiv: s-au identificat cu nişte etichete. L-au identificat pe ,eu’

cu banii lor, cu slujba sau cu profesia. Aceasta a fost greşeala lor.

Aţi auzit de avocatul care s-a prezentat cu o reclamaţie impotriva unui

instalator? El i-a spus instalatorului: „Hei, m-ai taxat cu două sute de dolari pe oră.

Eu nu fac ataţia bani ca avocat.” „Nici eu nu făceam ataţia bani cand eram avocat!”

Poţi fi instalator sau avocat, om de afaceri sau preot, dar aceasta nu influenţează

nicidecum ,eu-ul’ esenţial. Nu te afectează pe tine. Dacă mi-aş schimba profesia

maine, ar fi exact ca şi cum mi-aş fi schimbat hainele. Eu am rămas neatins. Tu eşti

hainele tale? Tu eşti numele tău? Tu eşti profesia ta? incetează să te mai identifici cu

ele. Pentru că sunt trecătoare.

Cand inţelegi asta cu adevărat, nici o critică nu te poate afecta. Nici o măgulire

sau laudă nu te pot afecta. Cand cineva spune: „Eşti un tip minunat”, despre ce

vorbeşte? El vorbeşte despre ,mine’, el nu vorbeşte despre ‚eu’.

,Eu’ nu este nici mare nici mic. ,Eu’ nu se confundă nici cu succesul, nici cu

eşecul. Nu este nici una dintre aceste etichete. Acestea sunt lucruri trecătoare, care

depind de criteriile pe care le stabileşte societatea, care depind de condiţionarea ta.

Aceste lucruri depind de dispoziţia persoanei cu care se intampla să vorbeşti chiar

acum. Nu au nimic de a face cu ,eu’. ,Eu’ nu este nici una dintre aceste etichete.

,Mine’ este in general egoist, prostesc, copilăresc – un prost cat toate zilele. Aşadar,

dacă imi spui: „Eşti un prost”, ăsta e un lucru pe care il ştiu de ani de zile! Sinele

condiţionat – la ce te aşteptai? Il cunosc de ani de zile. De ce te identifici cu el?

Nătăfleţule! Acela nu este ,eu’ – acela este ,mine’.

Vrei să fii fericit? Fericirea continuă nu are nici o motivaţie. Adevărata fericire

vine fără cauză. Tu nu mă poţi face fericit. Tu nu eşti fericirea mea. Tu ii spui unei

persoane trezite: „De ce eşti fericit?”, iar persoana care s-a trezit spune: „De ce n-aş

fi?”

Fericirea este starea noastră naturală. Fericirea este starea naturală a copiilor

mici, cărora le aparţine impărăţia cerurilor – pană ce ajung să fie intoxicaţi şi

contaminaţi cu prostia societăţii şi a culturii. Pentru a dobandi fericirea, nu trebuie să

faci nimic, deoarece fericirea nu poate fi dobandită. Ştie cineva de ce? Pentru că o

avem deja. Cum poţi dobandi ceva ce ai deja?

Atunci, de ce nu trăieşti experienţa fericirii? Pentru că trebuie să renunţi la

ceva. Trebuie să renunţi la iluzii. Pentru a fi fericit, nu trebuie să acumulezi ceva;

trebuie să renunţi la ceva. Viaţa este uşoară, viaţa este incantătoare. Ea este dificilă

doar pentru iluziile tale, pentru ambiţiile tale, pentru lăcomia şi poftele tale. Ştii de

unde vin toate astea? Din faptul că te-ai identificat cu tot felul de etichete!

Leave a Reply

