Cum putem controla furia?

Furia este o emoţie naturală, experimentată atât de adulţi, cât şi de copii. Să fim conştienţi de momentele în care simţim furie este primul pas pentru a învăţa să ne controlăm furia.

Furia este o emoţie secundară. Alte emoţii stau la baza furiei, cum ar fi grija, teama, panica, respingerea sau umilirea. Furia poate fi un mecanism de apărare în faţa altor emoţii dureroase. Poate fi asociată cu eşecul, stimă de sine scăzută şi dorinţă de izolare, sau poate fi legată de anxietate faţă de anumite situaţii lipsite de control.

Manifestările furiei pot varia de la cele mai temperate, cum ar fi iritarea, la cele extreme – momentele în care oamenii îşi pierd controlul. Când permitem furiei să preia controlul, ne facem rău atât nouă, cât şi celor din jur.

Ce reactii fizice avem cand ne simtim simtim furiosi in functie de gandurile avute:

 

  • Ma simt amenintat si nedreptatit     – Tensiune musculara /  Senzatie de paralizare
  • Regulile au fost incalcate                      –  Tensiune arteriala ridicata
  • Sunt tratat discriminatoriu                  – Bataile inimii devin accelerate

 

Comportandu-ne intr-un anumit fel  cand devenim furiosi ne cream o anumita stare:

 

  • Ne aparam sau ne opunem                                          –      Inversunare
  • Atacuri, cearta                                                                  –      Lipsa controlului
  • Retragere (pedeapsa, durere sau protective)         –      Agitatie, nervorzitate

 

Când permitem furiei să preia controlul, ne facem rău atât nouă, cât şi celor din jur.

Iata cateva metode foarte simple pentru a ne controla furia:

In prima clipa cand simtim ca ne inunda furia ar fi bine sa incepam sa numaram pana la 10 respirand rar cate o secunda pe insipiratie si o secunda pe expiratie. Stim ca putem avea pareri de rau daca dam frau liber furiei creandu-ne diverse probleme si facandu-ne rau noua insine prin scaderea vibratiei si a starii de bine.

 

  • Luam o coala de hartie, ceva de scris si incepem sa desenam seturi de liniute: orizontale, vertical pana cand simtim ca ceva s-a linistit in noi.
  • Daca suntem singuri acasa putem lua o perna cu care sa lovim in perete ori unde ‘ne permitem’ sa lovim dand afara toata furia din noi, la un moment dat linistea ne va cuprinde si putem vedea cu alti ochi situatia care ne-a creat aceea furie.
  • Daca sunteti genul sportiv , duceti-va si alergati imaginindu-va la fiecare pas cum pleaca toata furia din voi.

 

Sper sa va fie de folos!riddick-vin-diesel-furios-si-dur-alaturi-de-karl-urban-intr-o-noua-imagine-spectaculoasa-din-filmul-pe_1_size7

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s